divendres, 15 d’abril del 2011

L’AEROPORT DEL PRAT

L’aeroport permet que hi hagi un control en el tràfic d’avions, tant de passatgers com de mercaderies. L’aeroport es divideix en dues zones principals. El costat terra, i el costat aire. A l’aeroport del Prat, trobem dues terminals (T1 i T2), pistes per a l’aterratge i enlairament d’avions, una torre de control, i un edifici de serveis logístics. 


Torre de control de l’aeroport del Prat.

A l’aeroport del Prat hi ha tres pistes. Dues paral·leles, que tenen la funció, una de l’enlairament d’avions, i l’altra de l’aterratge, i una altra pista transversal que només funciona per a avions de càrrega.




La T-1, és relativament nova, va començar a funcionar l’any 2009. Durant el dia, la il·luminació és natural, gràcies a les grans finestres que formen les parets exteriors de la terminal. Tota l’energia que utilitza en horari nocturn es basa en la instal·lació de 700 plaques solars que proporcionen tota l’energia necessària. Per tal de diferenciar les diferents zones de la terminal, el color del marbre del terra, canvia en funció a la zona de l’aeroport en la que et trobes. El marbre del terra de la zona de restaurants, per exemple, és vermell. En canvi el terra de les botigues és negre.



El nombre de passatgers anuals, ha incrementat notablement en els últims quaranta anys. L’any que va haver més passatgers va ser al 2007, amb 32.898.249 passatgers. L’agost, és el mes de l’any en que hi ha més vols. Com a rècord, ha arribat a haver 90 vols diaris.

A l’aeroport hi treballa un total de 18.000 persones. Va ser molt important la construcció d’una nova terminal, ja que es van oferir 3.000 llocs de treball. En un aeroport, els càrrecs que s’ofereixen són de una gran responsabilitat.

A l’aeroport del Prat, operen un total de 152 companyies de vol. D’aquestes, 91 es troben a la terminal-1, i 61 a la terminal-2. Trobem tant companyies espanyoles (Spanair, Iberia) com companyies estrangeres (Air France, British Airways). Quasi totes les companyies, a més d’oferir vols regulars, també ofereixen vols charter, tot i que també existeixen companyies especialitzades, com Aeronova. Els vols charter és un servei que funciona llogant avions per a vols determinats. Per exemple, un equip de futbol, que ha de viatjar a qualsevol lloc, pot llogar un avió una companyia de vols charter, decidint la data del viatge, amb un preu que estableix la companyia i que depèn del número de passatgers.

També existeixen companyies de baix cost. Aquestes tenen pitjors horaris de vol, i solen ser més senzills a nivell de comoditats. Però aquestes característiques es veuen reflectides en un preu molt baix, que permet que volar sigui assequible per a més gent. Un exemple, és la companyia “Vueling”.

Les companyies també decideixen sobre les mesures en l’equipatge de ma. Les companyies limiten la mida que pot tenir l’equipatge de ma. Totes comparteixen unes normes generals, no es pot portar alcohol, estris tallants o armes, per exemple. Però hi ha altres normes, que varien en funció a la companyia. Aquell material que s’intenta passar a l’avió però no està permès, queda requisat i el propietari el perd.

L’equipatge facturat, també segueix un  procés abans d’arribar a l’avió. Existeix un control de seguretat que revisa els equipatges. A la nova terminal, T-1, s’ha instal·lat un sistema força nou, anomenat SATE (Sistema Automàtic de Tractament d’Equipatges). Aquest sistema consta d’un procés compost per cinc punts que analitzen i distribueixen les maletes. En total, les maletes fan un recorregut de 24 Km. 
 

S.A.T.E.

El procés que ha de fer l’equipatge,és força llarg, i tot i que hi ha un bon control, pot ser que alguna maleta no arribi al seu destí. En aquest cas, ho has de comunicar a la companyia que s’ha encarregat de transportar el teu equipatge, per tal de poder recuperar-lo.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada